Blog

Veckans KB v.34

Veckans KB v.34

Torsdag

A1: 3 set av 12 reps (6+6) Bulgarian split squats med långsamt tempo på vägen ner (32X1) 

Vila 60 sekunder 

A2: 3 set av 12 reps jumping squats med lätt till medeltung vikt (tänk att syftet är explosivitet).  

Vila 60 Sekunder 

A3: 3 set av 12 raka marklyft m. 2 kb:s @ AHAP 

Vila 60 sekunder 

  

B: Inte för tid utan kvalitét, 3 varv av: 

30 sekunder hollow position 

60 sekunder planka på kb (nybörjare med kulan neråt, fortsättare med handtaget neråt) 

60 sekunder rack position med utmanande vikt, 2 kb:s 

  

C: Vid tid över, coachens val av stretch. 

  


Lördag

A: I par, 1 person arbetar aktivt – 1 person arbetar statiskt. Fria byten i roller. AMRAP 35 minuter: 

P1: 100 Seesaw pressar – P2: Planka 

P1: 100 kcal rodd – P2: Rack position m 2 kb:s 

P1: 100 KB-wallballs – P2: Statiskt håll med 2 tunga kb:s (tänk stillastående Farmers walk) 

P1: 100 Medball över axel m. tung medball – P2: Handstand mot vägg (overhead pos m. 2 kb:s för de som ej kan)